Vi använder cookies för att göra din upplevelse bättre. För att följa det nya direktivet om e-integritet, behöver vi be om ditt medgivande att sätta cookies. Läs mer.
FAQ
FAQ vid beställningar på www.jobi.se
Beställningar
Betalningar
Kassan
Konto och inloggning
Leveranser
Returfraktsedel
Reklamation, byte och ångrat köp
Skicka tillbaks skorna
Övriga frågor
Beställningar
Hur beställer jag på JOBI?
Du kan beställa skor på en skovisning, via hemsidan, mejl eller telefon.
Du behöver inte skapa ett konto för att kunna handla på jobi.se
Här är våra kontaktuppgifter.
Hur gör jag om jag har en rabattkod?
Om du har en rabattkod, skall denna skrivas in i det fält som är märkt ”Rabattkod” i kassan. Därefter klickar du på ”Använd kod”.
Glöm inte att lägga den aktuella produkten i varukorgen.
Varför får jag ingen orderbekräftelse?
Kontrollera först så att den inte har hamnat i ditt spam-filter.
Om den inte ligger där, har något hänt under beställningen som gjort att ordern inte gått igenom.
Var vänlig försök igen.
Måste jag ha ett konto på hemsidan för att kunna handla?
Nej, om din mejladress inte finns registrerad sedan tidigare, kan du handla utan att skaffa konto.
Om du får ett felmeddelande i kassan om att mejladressen redan finns, måste du logga in på ditt konto för att handla.
Betalningar
På vilka sätt kan jag betala köp på www.jobi.se?
Vi samarbetar med Svea bank AB, där du kan välja mellan de vanligaste betalningsalternativen.
Problem i kassan
Felmeddelande
Om du får ett felmeddelande i kassan om att mejladressen redan finns, måste du logga in på ditt konto för att handla.
Konto och inloggning
Om du glömt ditt lösenord
Beställ ett nytt lösenord här.
Om du har beställt ett nytt lösenord, men inte fått något
Kontrollera så att det autogenererade lösenordet inte hamnat i ditt spam-filter. Om mejlet med ditt nya lösenord inte finns där, kontakta info@jobi.se.
Leveranser
När levereras mina skor?
För de produkter som finns på vårt lager är leveranstiden 2-5 dagar.
För produkter märkta med ”Beställningsvara”, är leveranstiden 1-2 veckor.
Returfraktsedel
Behöver du en returfraktsedel?
Beställ en returfraktsedel här.
Reklamation
Kan jag reklamera skor som det är fel på?
Självklart kan du det! Beställ en gratis returfraktsedel här.
Där ser du också hur du skall gå till väga.
Tänk på att ju tidigare efter köpet som du reklamerar dina skor, desto snabbare kan vi åtgärda problemet och desto större sannolikhet för att vi godkänner reklamationen och desto högre är värdet på de skor som du skickar tillbaks och vill ha kompensation för.
Fraktkostnad vid reklamation: 0 kr.
Byte
Om du vill byta dina skor mot en annan vara eller storlek, beställ en gratis returfraktsedel här.
Observera att de skor du byter in måste vara oanvända.
Fraktkostnad vid byte: 0 kr.
Ångrat köp
Om du ångrar ditt köp, har du enligt distansavtalslagen rätt att häva det inom 14 dagar.
Hos JOBI har du 30 dagars returrätt.
Observera att dina skor måste vara oanvända för att få full återbetalning.
Om skorna inte håller nyskick, d.v.s. att skorna går att leverera till ny kund, gör vi avdrag med 50 % för användning.
Fraktkostnad vid ångrat köp/retur av vara: 29 kr.
Skicka tillbaks dina skor
Oavsett om din retur beror på ett byte, en reklamation eller om du ångrat ett köp, skall du beställa en returfraktsedel via denna länk.
Därefter gör du så här:
1. Förpacka skorna väl i en kartong. Vid byte eller ångrat köp, skall originalkartongen användas.
2. Lägg kartongen i ett ytteremballage, t ex en ICA- eller Konsum-kasse.
3. Fyll i och bifoga returnotan.
4. Fäst den adressetikett du fått per post på paketet.
5. Lämna paketet hos närmsta PostNord-ombud.
6. Vi hanterar ärendet utifrån vad du fyllt i på returnotan, och kommer endast att kontakta dig vid behov.
Övriga frågor
Om du inte hittar svar på din fråga här, är du välkommen att höra av dig till web@jobi.se eller till vår kundtjänst på telefonnummer 042-22 00 60.