FAQ

FAQ vid beställningar på www.jobi.se 

Beställningar

Betalningar

Kassan

Konto och inloggning

Leveranser

Returfraktsedel

Reklamation, byte och ångrat köp

Skicka tillbaks skorna

Övriga frågor

  

Beställningar

Hur beställer jag på JOBI?
Du kan beställa skor på en skovisning, via hemsidan, mejl eller telefon.
Du behöver inte skapa ett konto för att kunna handla på jobi.se
Här är våra kontaktuppgifter.

Hur gör jag om jag har en rabattkod?
Om du har en rabattkod, skall denna skrivas in i det fält som är märkt ”Rabattkod” i kassan. Därefter klickar du på ”Använd kod”.
Glöm inte att lägga den aktuella produkten i varukorgen.

Varför får jag ingen orderbekräftelse?
Kontrollera först så att den inte har hamnat i ditt spam-filter.
Om den inte ligger där, har något hänt under beställningen som gjort att ordern inte gått igenom. 
Var vänlig försök igen.

Måste jag ha ett konto på hemsidan för att kunna handla?
Nej, om din mejladress inte finns registrerad sedan tidigare, kan du handla utan att skaffa konto.
Om du får ett felmeddelande i kassan om att mejladressen redan finns, måste du logga in på ditt konto för att handla.

 

Betalningar

På vilka sätt kan jag betala köp på www.jobi.se?
Vi samarbetar med Svea bank AB, där du kan välja mellan de vanligaste betalningsalternativen. 

 

Problem i kassan

Felmeddelande
Om du får ett felmeddelande i kassan om att mejladressen redan finns, måste du logga in på ditt konto för att handla.

  

Konto och inloggning

Om du glömt ditt lösenord
Beställ ett nytt lösenord här.

Om du har beställt ett nytt lösenord, men inte fått något
Kontrollera så att det autogenererade lösenordet inte hamnat i ditt spam-filter. Om mejlet med ditt nya lösenord inte finns där, kontakta info@jobi.se.

 

Leveranser

När levereras mina skor?
För de produkter som finns på vårt lager är leveranstiden 2-5 dagar.
För produkter märkta med ”Beställningsvara”, är leveranstiden 1-2 veckor.

 

Returfraktsedel

Behöver du en returfraktsedel?
Beställ en returfraktsedel här.

 

Reklamation

Kan jag reklamera skor som det är fel på?
Självklart kan du det! Beställ en gratis returfraktsedel här.
Där ser du också hur du skall gå till väga.

Tänk på att ju tidigare efter köpet som du reklamerar dina skor, desto snabbare kan vi åtgärda problemet och desto större sannolikhet för att vi godkänner reklamationen och desto högre är värdet på de skor som du skickar tillbaks och vill ha kompensation för.
Fraktkostnad vid reklamation: 0 kr.

 

Byte

Om du vill byta dina skor mot en annan vara eller storlek, beställ en gratis returfraktsedel här.
Observera att de skor du byter in måste vara oanvända.
Fraktkostnad vid byte: 0 kr.

 

Ångrat köp

Om du ångrar ditt köp, har du enligt distansavtalslagen rätt att häva det inom 14 dagar.
Hos JOBI har du 30 dagars returrätt.
Observera att dina skor måste vara oanvända för att få full återbetalning.
Om skorna inte håller nyskick, d.v.s. att skorna går att leverera till ny kund, gör vi avdrag med 50 % för användning.
Fraktkostnad vid ångrat köp/retur av vara: 29 kr.

 

Skicka tillbaks dina skor

Oavsett om din retur beror på ett byte, en reklamation eller om du ångrat ett köp, skall du beställa en returfraktsedel via denna länk.
Därefter gör du så här:

1. Förpacka skorna väl i en kartong. Vid byte eller ångrat köp, skall originalkartongen användas.
2. Lägg kartongen i ett ytteremballage, t ex en ICA- eller Konsum-kasse.
3. Fyll i och bifoga returnotan.
4. Fäst den adressetikett du fått per post på paketet.
5. Lämna paketet hos närmsta PostNord-ombud.
6. Vi hanterar ärendet utifrån vad du fyllt i på returnotan, och kommer endast att kontakta dig vid behov.

 

Övriga frågor

Om du inte hittar svar på din fråga här, är du välkommen att höra av dig till web@jobi.se eller till vår kundtjänst på telefonnummer 042-22 00 60.